Kā uzturēt ēkas pandēmijas laikā?
Negaidīts Covid-19 vilnis šogad ir kļuvis par lielu izaicinājumu gandrīz visam uzņēmējdarbības sektoram. Pandēmijas radītās neērtības ne tikai parādīja uzņēmumu patieso noturību, bet arī spēju uzreiz reaģēt uz situāciju, elastīgi pielāgojoties vīrusa izraisītajai krīzei. Ir kļuvis skaidrs, ka dažās nozarēs tradicionālais uzņēmējdarbības modelis nav gatavs šādiem izaicinājumiem, un fiziskā klientu apkalpošana ir nedroša vai pat neiespējama. Ēku apsaimniekotājiem ir jāizvēlas starp energoresursu taupīšanu un intensīvāku ventilāciju un aizsardzību pret vīrusiem. Tāpat kā ar visu šajās dienās, jums ir jāreaģē ātri un profesionāli. Tātad, kā uzturēt ēkas šajos ārkārtas apstākļos?
Vai dezinfekcija ir svarīga?
Ieteikumi, kas balstās uz jaunākajām starptautisko organizāciju vadlīnijām, iesaka pandēmijas laikā pēc iespējas biežāk tīrīt visas telpas/ virsmas, lai pēc iespējas efektīvāk apturētu COVID-19 vīrusa izplatīšanos. Gan ikdienas iekštelpu higiēna ar profilaktisku dezinfekciju, gan dezinfekcija pēc COVID-19 noteikšanas ir nepieciešami pasākumi, lai mazinātu COVID-19 inficēšanās risku un pilnībā to novērstu.
Veiksmes stāsti un labākā prakse – ēku digitalizācija
Bez attālinātās vadības ēkas patiešām saskaras ar problēmām. Pat tās, kurām ir BMS sistēmas, bieži kļūst nepieejamas. Principā mēs veiksmīgi pārvaldām tās ēkas, kas ir digitalizētas un savienotas ar “APEX Intelligence” attālinātās vadības centru. Šis ir jauns ēku uzturēšanas modelis, kas padara ēku uzturēšanu ievērojami efektīvāku, prasa mazāk neefektīvu darbību, nodrošina nepārtrauktu sistēmu uzturēšanu, samazina iekārtu dīkstāves risku, palielina darba efektivitāti un ietaupa enerģijas izmaksas. Ēkas sistēmas tiek pastāvīgi uzraudzītas attālināti, tiek analizētas datu plūsmas, un, pateicoties atbilstošiem algoritmiem, sistēma automātiski informē par iekārtu kļūmēm un prognozē iespējamās kļūmes un zaudējumus. Ar pietiekami daudz datu mēs varam nekavējoties radīt labāko risinājuma/vadības algoritmu. Piemēram, mainoties mitrumam un temperatūrai ārpusē, mēs varam ātri reaģēt un mainīt parametrus. Tādējādi mēs varam saglabāt līdzsvaru starp veselību, jo strādājam attālināti, un enerģijas izmaksu finansēšanu.
“eCSE” – rīks jūsu tālrunī
Mēs esam atbildīgi par jūsu īpašuma uzturēšanu, tāpēc vēlamies vēlreiz uzsvērt, ka mēs varam organizēt ēku apsaimniekošanu bez tieša fiziska kontakta klienta teritorijā. Izmantojiet “eCSE” pašapkalpošanās platformu un mobilo lietotni visiem objekta lietotājiem, lai nodrošinātu ērtu un drošu saziņu. Daudzi mūsu klienti jau ir pārliecinājušies, ka ar šo rīku var atrisināt problēmas ātrāk, ērtāk un, pats galvenais, drošāk, jo nav fiziskā kontakta.
Citi noderīgi padomi
• Ja cilvēku plūsma ēkā samazinās, ir jāpārskata apkures, ventilācijas un gaisa kondicionēšanas sistēmu parametri, lai tie atbilstu noslogotības vai ekspluatācijas vajadzībām. No nevajadzīgām izmaksām var izvairīties. Nedrīkst aizmirst par piesardzību, sākoties salnu periodam. Pievērsiet uzmanību arī palīgsistēmām, cirkulācijas sūkņu darbībai.
• Nofiksējiet strāvas avotu.
• Pat ja ēkās nav cilvēku, nepietiekama temperatūras un mitruma kontrole var izraisīt pelējuma augšanu.
• Ēkā uzturiet gaisa temperatūru no 13 līdz 27 grādiem un mitrumu (vīrusa gadījumā) no 50 līdz 65%. Tomēr nepārsniedziet rasas punkta vērtību.
• Veiciet (apkures, ventilācijas un gaisa kondicionēšanas sistēmu, elektroapgādes, apgaismojuma sistēmu) profilaktisko apkopi līdz brīdim, kad ēkās atkal parādās cilvēki.
• Ja nepieciešams, veiciet avārijas elektroapgādes sistēmu profilaktisko apskati.
Sazinieties ar mums, ja jums ir kādi jautājumi vai vēlaties saņemt konsultāciju.